Cumartesi, Ekim 21, 2006

böööğğğ

Eskiler bilir ( sanki çok yaşlıymışım gibi oldu). 80-81-82-83 doğumlular kesin hatırlarlar (84 lüleri bilemiyorum). İlkokula yeni başladığımız zamanlardı. Çernobilden kaçırılanlar mı, yoksa ihraç falası ya da "ulan satamadık madem memleketimin çocukları yesin en azından" lafını yerine getirmek için midir bilemiyorum, beleşinden hemde en beleşinden fındık dağıtılırdı okullarda (bazen kuru üzüm vb. şeylerde hayal meyal hatırlar gibiyim). Nasıl işlediyse artık zihnimin en derinlerine, ne zaman fındık görsem; görsem diyorum çünkü yiyemiyorum, o yıllar geliyor aklıma, hemde en siyah önlüklüsünden ( yakalar o yıllarda da beyazdı). Mühtiş bir mide bulantısı ve kusma hissi uyandırıyor bende fındık, ama sadece kavrulmuş fındık. Bir ara yürütülen aganigi naganigi sloganlı reklamlarda bile yiyemedim ve fındık tüketimine katkıda bulunamadım bu yüzden. Burdan tüm yetkililerden özürde dilerim icabında.
Şimdi diyeceksiniz niye yazdın bunları,
eve gelen bir torba dolusu fındık üzerine.

9 Comments:

Blogger blacklebron said...

bana da annem çay içirmedi o yıllarda hiç .. kanser riski oluşmasın diye.. boşver yeme yine defındık .. psikolojin dağılır mağılır (:

21/10/06 11:20  
Blogger Kayhanoviç said...

ben hatırlıyorum o günleri
ama fındık iidir be nede olsa finduk diyarından yazıyom sana

bayramın mübarek olsun

21/10/06 23:01  
Blogger ---OPTiO--- said...

simdi aslinda pek hatirlamiyorum findik falan dagitildigini...ben findiga bayilirim..ama kavrulmusunu yemem senin gibi..benimkinin nedeni yok ama :))
siyah önlük dedinde..cirkin mirkin ne olursa olsun dönmek isterdim o günleree :)

22/10/06 14:43  
Blogger ---OPTiO--- said...

bu arada bayramin mübarek olsun ..dilerim tüm sevdiklerinle cok güzel gecirirsin bu bayrami ...findiklarida gelen gidene dagat en iyisi :)) görüsürüss ..

22/10/06 16:35  
Anonymous Adsız said...

bizim zamanımızda bitmiş demek ki o fındık devri ama abime verirlermiş süt fındık filan fındığı yer sütü eve getirirmiş :) şimdilerde de çoğaldı evde fındık eksik olmuyor..

İyi bayramlar bu arada..

22/10/06 22:31  
Blogger nu'n said...

peki sen radyasyonsuz bu çay diye höpür höpür çay içen bakanı hatırlıyor musun?

neyse, önümüz bayram böle şeyler konuşmuyoruz bir süreliğine:))

sevdiklerinle birlikte nice mutlu bayramlar diliyorum ashhçım:)

23/10/06 00:21  
Blogger Unknown said...

Sevdiklerinle Beraber

Mutlu ve Huzurlu

Bayramlar

23/10/06 01:22  
Blogger ashkar said...

HERKESE İİ BAYRAMLAR ARKADAŞLAR BENDE SİZLERİN BAYRAMINI KUTLUYORUM.
@lebron, yemiyorum zaten :)
@kayhan, fiduk diyarına sevgiler,
@10, yaşın tutmuyor demekki :)
@optio, kim istemezki o günlere geri dönmeyi.
@pinkmoon, sor abine anlatsın, hatta yumurta bile vermişlerdi :)
@thesad, bayram sonrası devam ederiz artık
@xprodoksit, teşekkürler, hoş geldin bu arada.
@eysean, Allah tan yoktun :)

23/10/06 19:37  
Blogger Asli Ustok-Morel said...

"yerli mali yurdun mali, herkes onu kullanmali" diye sarkilar soylettiler bize o donem =) yerin yurdun mali oldugundan diil, findik fazlasi oldugundan. biz de
inek gibi yerdik tabi, napalim?

o donemlerde dusen bir ufo'dan bulunan uzayli fotolarida cok meshur olmustu. bizim mudur biraz salak olacak, gazete kupurunu asmisti resim ile. ondan beri ne zaman uzayli gorsem korkarim =)

27/10/06 21:41  

Yorum Gönder

<< Home

javascript hit counter
eXTReMe Tracker