Pazar, Ağustos 13, 2006

BÜYÜMEK ???

Küçükken her şey daha güzeldi sanırım.
Gerçekleşmesini beklediğimiz hayallerimiz vardı, hem de olmasına daha birçok zaman olan.
Biz büyüdük ve kayboldu bütün düşler.
Herkese sorulmuştur sanırım (hala da sorulur çocuklara).
?Büyüyünce ne olacaksın?
Erkeklerin, pilot, doktor ya da asker, kızların hemşire ya da öğretmen diye cevapladıkları soru (klasik cevap verenler).
Acaba kaçı bu söylediğini olabildi.
Sanırım söylediklerini gerçekleştirenler ?büyüyünce damat olacağın ya da gelin olacağım? diyen muzur çocuklardır.
Büyüyünce anlıyorsun ki pek de öyle kolay değilmiş birşey olmak.
Olamıyorsun ya da oldurmuyorlar.
Şartların getirdiği zorunluluklar yüzünden, sevmediğin bir rolü oynuyorsun hayatta.
Ve sonuç: MUTSUZLUK.
Ben daha farklı bir bölüm okumak istedim hep.
Ama olmadı ya da oldurmadılar işte.
Sadece istemekle de kaldı zaten, istemekten öteye gidemeyen isteklerden biri daha.
Tekrar çocuk olmak ve sorulan o soruya verdiğim cevaptaki insan olmak istiyorum.

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

gerçekten de ne güsel anlatmışsın ben ne dediğimi hatırlamıyorum küçükken ama senin ayzdıklarından biridir sanırım ama olamadığım da ortada.. bende taptığım bi işi yapmak isterdim veya her gördüğüm çocukla yeniden çocuk olmak ve hiç büyümemek böle bi sans verilseydi insanlara tüm dünya çocuk olurdu sanırm..?

14/8/06 10:41  
Anonymous Adsız said...

Eğitim sisteminin dengesizliğine de değinmişsiniz aslında. İnsanlar ÖSS neticesiyle meslek belirler durumda maalesef. Bizim ufaklık astronot ya da bla bla olmak istiyorum derdi.Astronot olamadık ama ( ya da oldum mu acaba , dünya da absürd yaratıklarla doldu :))diğer bla bla yı olduk ,bu bakımdan şanslı azınlıktayım sanırım.İstediğim ve olmam gereken bölümü okudum .Ama hayallerim ,başka hayallerim de vardı elbet. Bizim ufaklık hayatta halen :) (düzenleyemediler cenaze törenini !!!),mırıl mırıl anlatır eğer sorarsanız belki , ben bilemem.

14/8/06 12:28  
Anonymous Adsız said...

Aralık 2005'de gelmişim blogunuza Chat-box'da gorunce kendimi şaşırdım :)

Yazınız çok güzel eğitim sistemindeki sorunlara değinmenin ötesinde bıcagın diger yuzunde de karşımıza cıkan bazı yol ayrımlarında verdiğimiz yanlış kararların ne kadar önemli oldugu, tekrar aynı yol ayrımına geri dönemeyeceğimizi göstermişsiniz. Gerçi biraz daha yaymak isterdim ama vakit dar kendinize ve klavyenize iyi bakın :))

14/8/06 14:37  
Blogger psychedelicpink said...

Artık sorgulamıyorum ben. Eldekilerle yola devam etmek lazım az hasarla.

14/8/06 21:40  
Blogger deniz said...

değiştirebildiklerini degiştirmek gerek..ben ögretmen olayım isterdim ve sanırım olacagım:) şimdilik mutluyum.
ashkar hiçbir sey için gec değil bence.belki tam anlamıyla istegine dönemezsin ama yakınında bişiler olabilir belki de..

15/8/06 02:48  
Blogger ---OPTiO--- said...

sanki ben yazmisim gibi okudum...keske tekrar cocuk olsam ve sorulan o soruya verdigim cevaptaki insan olma sansini yakalasam...ben de hic istemedigim bi bölümde okudum..istedigim bölümse olmadi , oldurmadilar...zaman makinesi diyorum baska bisey demiyorum..ama simdi ki aklimla elbette...bi cok insan hadi ordan dicek..ama bunu yapabilmeyi cok isterdim..keske bir sansim daha olsa...üzgünüm ,kirginim...zamani geri getirmeyi isteyen insanlardan biriyim o kadar...cocuk olmayi bi de ailemle daha fazla zaman gecirmek icin isterdim..asla uzaklara gitmezdim...aslaaaaaaaa

15/8/06 14:08  
Anonymous Adsız said...

buyuyunce ne olacaksın sorusuna verdiğim cvbı hatırlamıyorum iyi mi?: ))

15/8/06 20:02  
Blogger suspuss said...

ben buyumeden yaslancam..

16/8/06 18:46  
Blogger ashkar said...

@pinkmoon, çocuklarla dolu bi dünya, güzel bi düş.
@tılsım, bizim ufaklık can çekişiyor, umarım kurtarırız:)
@number_10, en azından bölümünü seviyorsun, sevmeye de devam et, mutluluğun için...
@InglorNenha, her zaman bekleriz, yorumun için tşk.
@pink, bizde öyle yapmaya çalışıyoruz ama bazen isyan noktasına geliyor insan, o yüzden yazdım... biliyosun...
@deniz, geç kaldım gibi geliyor ama iyi bi öneri, en azından yakınından geçmek, izin verirlerse...
@optio, hiç fena olmaz bi zaman makinası, ne fenası süper olur.
@sabahnur, :)))
@suspuss,yaşlanmak lazım büyümeden

16/8/06 22:14  
Blogger OradaOlmayan said...

sadece merba diyecek vaktim var mevzuyu bilmiyorum..kendinize ii bakın:)

17/8/06 13:38  
Blogger deniz said...

orda olmayan tam nickine uygun olmuş yazdıgın eheuhehe güldüm baya :)

18/8/06 19:59  
Blogger khaos said...

hiç bir şeyi çözmüyordu, bi şey olman soğuk sarıkamış gecelerinde

21/8/06 01:44  
Blogger Beyaz Piyano said...

çocukken pilot olucam derdim büyüdüm uçaktan korkuyorum doktor olucam derdim kan görünce bayılıyorum mühendis olucam bilgisayar programcısı olucam derdim ne yazıkki onada izin vermediler :((

22/8/06 12:39  
Blogger nu'n said...

ash, bi üstteki postu yoruma kapatmışsın, o yüzden buraya yazıyorum. kusura bakma belki bizden birşey duymak istemiyor da olabilirsin ama ben en azından bir başsağlığı dilemek istiyorum izin verirsen. (dün gece okudum aslında ilk, belki yazılmasını istememiştir dedim. ama dayanamadım, üzgünüm. eğer öyleyse yorumu silebilirsin, alınmam...)

23/8/06 14:46  

Yorum Gönder

<< Home

javascript hit counter
eXTReMe Tracker