Pazartesi, Ekim 30, 2006

kIz İstEmE - 2

Gerekli malzemeler: Bir erkek, bir kız ve iki tarafın aileleri.
İlk olarak erkeğin askerliğini yapmış olması ve bir iş sahibi olması gerekir. İş sahibi olan genç ilk zamanlar evliliği düşünmez çünkü evlenmeyi planladığı bir flörtü yoktur. Daha sonra ailesinin baskısına dayanamayan genç evlenmeye razı olur( bizzat tanığım insanlar var bu şekilde evlenen).
Sıra gelir kız mevzuğuna.
Akrabağlara, komşulara sağa sola haber verilir "bizim oğlan evlenecek sizin oralarda kız var mı?" diye. Tabi erkek de bu arada boş durmaz "madem evleneceğim sağa sola bakayım bari" der ve her hafta sonu davetli olmasa da düğünlere kız bakmaya gider( Bulursa helal olsun deriz bizde ona :). Gelen haberlere göre tavsiye edilen kızı, erkeğin görmesi sağlanır ( bu durumda kızın da, erkekle aynı şartlarda olması gerekir). Erkek kızı beğenmez ise hemen diğer alternatifler devreye girer, beğenirse kızla erkek buluşturulur. Belirli bir süre (30 ila 60 dk) konuşan çift adayları arasında bir kıvılcım çıkarsa bu iş olacak demektir. Kıvılcımı gören kız tarafının büyükleri gizli gizli erkek hakkında bilgi toplar ve kendilerine göre, uygun meziyetlere sahip olan erkeğe onay verirler.
Erkek tarafı götürülmesi gerekenleri götürür ve kız evinde direk olarak kahve seremonisine geçilir( bazı yörelerde, kız erkek için özel olarak tuzlu bir kahve hazırlar ki bunun sebebi, erkek tarafının kararlığını bir nebzede olsun ölçmektir. Erkek bunu içerek " ben senin için bunu bile yaparım" imajı verir.). Kahvelerin bitmesinin ardından, yine o sözler devreye girer " Allah'ın emri Peygamberin kavli ile kızınızı oğlumuza istiyoruz". Kız tarafı naz tarafı sözünü doğrular cinsten bir sözle " kısmetse olur " kelimeleri dökülür kız tarafından. Yani şimdi gidin sonra gelin demektir.
İkinci seferde aynı durumlar yaşanır ve kız verilir.
Aile büyükleri tarafından yüzükler takılarak en kısa sürede nişan için söz alınır ki çiftler belirli bir süre sözlü olarak takılsınlar diye.
Bu tarzda bir evliliğe halk arasında görücü usulü evlilik denip, halen yaygın olarak kullanılan bir evlilik türüdür.

10 Comments:

Blogger ---OPTiO--- said...

haha :) cok güldüm valla gece gece...cok dogru seyler yazmissin..ama ben su tuzlu kahveye taktim....tuz yerine siyanür koysak diyorum , damadin fikri degisir mi acep ? hehehe...cok fenayim ben yaaaaa..agatha okuya okuyaa aklima sadece böyle cinlikler geliyoo...amanin o da ne...kiz yanlislikla tüm aile efradinin kahvesine koymus...aa sisede yok ortada..:)) hehehe...

tamam tamam ben kactimm....daha fazla sacmalamadan ..gidiyomm simdikk....

31/10/06 02:20  
Blogger nu'n said...

bi evlilik muhabbeti dönüp duruyo buralarda, hadi bakalım hayırlısı...

sen niyeti bozdun gibime geliyoo:PP

31/10/06 20:34  
Blogger ashkar said...

@optio, ortada fikri değişecek bi dağmat adayı kalacağını zannetmiyorum :) cok canisinnn :P
@eysean, aaa tabiii ne den olmasın (yanlışlıkla tuz mu verdim yoksa ) :)))
@nu'n, yok vallaa öyle bişey. aaa olsa söylemezmiyim. niyeti bozduracak bi iş ve şanslı kişi lazım önce :)))

31/10/06 21:40  
Blogger ---OPTiO--- said...

hihihi :))

31/10/06 22:06  
Blogger nu'n said...

şincik şekerim, bişiyi kırk kere söledi mi olur ya malum, bakıyorum da pek bi dilinde bu aralar:)) hani eskiden utanır söyleyemezlermiş ya ben evlenmek istiyorum diye, öle bi mesaj da veriyo olabilirsin..:PP her neyse niyetin kokusu çıkar elbet diyelim:)) sen hele kızı bi bul bakalım da, iş ararız artık napalım. maksat hayırlı bi izdivaç olsunn:))))))

31/10/06 22:30  
Blogger ashkar said...

@nun'n, şekerim valla ben almayım mümkünse bu aralar. Bana uzak Allah'a yakın olsunlar ne onlar bana bulaşsın ne ben onlara. (aaa bişey yazdık pişman ettin valla :)))

31/10/06 23:58  
Blogger nu'n said...

wayy, bi dokunduk "ah"lar peşisıra:)) eğlenceli şeyler yazıyon bu aralar, iki takılıyorum işte... ii bi da demicemmmmm:)) seni sizin köydekilere havale edicemmmm... bi de gece gece beni güldürdün, allah da seni güldürsüün:)

1/11/06 00:39  
Blogger deniz said...

heuheuhe hueheuhe heuheue ne güldüm ya..tam anlatmışsın valla.sen yakında gidiyosun anlaşılan?yok öle bişi desende cıkar yakında kokusu.allah hayırlı insanlarla karşılaştırsın seni :)
artık birebir anlatırsın asamaları:)))) :):)

2/11/06 15:12  
Blogger ashkar said...

@deniz, yeminlen yok öyle bişey. size inat yazmazmıyım bunun gibi bi yazı daha :)))

3/11/06 00:27  
Blogger admin said...

ooy oy harika olmuş bu ya :D:D:D
gerekli malzemeler bunlar, kıvılcım da çakıldı, pembeleşene kadar kısık ateşe geçicez galiba -kız isteme volume.3-te :D:D:D:D

8/11/06 11:14  

Yorum Gönder

<< Home

javascript hit counter
eXTReMe Tracker