Çarşamba, Temmuz 06, 2005

Türkçe Rap
Bu iş bu kadar basitmiş meğer. Bunu yapanlarda iş yaptıklarını zannediyorlar. Saçma sapan sözleri sırf kafiye olsun diye yazıp, biraz hızlı söyleyip, altınada 8-4 lük yada 4-4 lük ritimler koyup, birazda dijital ses ve taş plakları kullanarak vıcı vıcı, vıyk vıyk gibi garip sesler koyup, sonrada biz rap yaptık dedinmi tamamdır.
Bu kadar kalitesiz şeylere izin verilmemesi lazım bence. Yaşam kalitemiz zaten çok iyi değil en azından dinlediğimiz şeyler kaliteli olsun.
Bakın bende yaptım. Çok basit valla...

Çakı çakmak
Ayna tarak
ustura bıçak
çek çek çek 10 metre
don lastiği 10 lira
****
Alsanda almasanda
Satsanda satmasanda
Birkere kullanıp atsanda
çek çek çek 10 metre
don lastiği 10 lira
****
Türkçe rap ta kullansanda
Kimi kızıp bağırsada
Pantalon askısı taksanda
Altındaki dona bakmasanda
çek çek çek 10 metre
don lastiği 10 lira


Birde bunun karadenizliler tarafından yapılanı var o hiç çekilmiyor (bkz:Kont Adnan)

37 Comments:

Blogger yutghjlk said...

:))çok komik yaw:))
helal sana...

6/7/05 22:24  
Blogger yutghjlk said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

6/7/05 22:24  
Blogger psychedelicpink said...

Doğru yolu bulun rock dinleyin mi diyorsun? ;) sen bunun demosunu koy buraya o zaman karar verelim :D

6/7/05 23:01  
Blogger yutghjlk said...

ya o arkadaki dıp tısss dup tıss lar,"vıcı vıcı, vıyk vıyk gibi garip sesler" :))
çok güzel ben seviorum onları sözler çok hızlı geçio ya aldırmıorum,müziği iyi;)

6/7/05 23:10  
Blogger ashkar said...

evet pink aynen dediğin gibi doğru yol bulunmalı:)
demoyu hazırlarsam belki koyarım :)

tuğba dikkatli dinlersen müzik devamlı tekrar eder bu tarzda. bence muzikalitesi daha ağır olan şeyler dinle.

6/7/05 23:14  
Blogger ashkar said...

pink e sor istersen tuğba, sana bir kaç öneride bulunsun :)neler dinlenmeli yada pink in listesini dinlemeni öneririm

6/7/05 23:17  
Blogger yutghjlk said...

kafa kaldırmıo artık öle tann taaa tannn tannn gitar sesleri, davul sesleri:))
ben her telden çalarım,;)
sen merak etmeyesin:P

6/7/05 23:30  
Blogger jonquille said...

süper!
yürü ashkar, arkandayız!

6/7/05 23:32  
Blogger ashkar said...

allah be daha şimdiden hayranlarım olmaya başladı :) birde kaset yapayım ben :)

saygı duyuyorum tuğba :)

6/7/05 23:39  
Blogger yutghjlk said...

imzalı portre resim, imzalı boydan
resim, imzalı cd, imzalı kaset,üstünde resimli t-shirt ...
istiom bunlardan:P
ben sizin büyük hayranınızım, şarkılarınız çok güzel, hele dıpp tıss lar çok daha güzel:P

6/7/05 23:44  
Blogger yutghjlk said...

alıştıralım şimdiden de hayranlarının karşısına çıkınca şaşkın şakın bakma:P

6/7/05 23:46  
Blogger ashkar said...

hemen yolluyorum artı seni imza gnüme davet ediyorum benim özel konuğumsun :)

6/7/05 23:46  
Blogger yutghjlk said...

teşşekür ederim efendim, şeref duyarım
:))

6/7/05 23:48  
Blogger ashkar said...

efendim o şeref bana ait :) başka yok mu hayran olan hemen onada yollayayım imzalı resim falan :)

6/7/05 23:50  
Blogger psychedelicpink said...

İçinde gitar olmayan müzik müzik değildir! capcanlı çalınmalı öyle değil mi ashkar? :D

Beyin yıkayıcı geldi haaa'nııımmm! eehehe
Neyse bırakalım tuğba kendi müziğini kendi seçsin nasılsa doğruya birçok yoldan ulaşılabilir.
;)

6/7/05 23:53  
Blogger psychedelicpink said...

Sana funclup açalım böyle olmuo ashkar :D

6/7/05 23:55  
Blogger yutghjlk said...

yaw ben yaşlandım artık, anlamıosunuz kafa kaldırmıo, mesela sevigli pinkin değişen 10ad ı listesinde chop suey var onu çok severim ben:)
o parçayı sevdirdikleri için, çekilen komik video görüntüsündeki arkadaşlara teşekkür ediorum burdan:P

6/7/05 23:59  
Blogger ashkar said...

haklısın pink gitar olacak birde david gilmour solo atarsa değme keyfine.
fan clup fena olmaz :)
tuğba sen yaşlandıysan biz fosiliz o zaman :)

7/7/05 00:04  
Blogger yutghjlk said...

kabalık olmasın diye söylemedim:))

7/7/05 00:07  
Blogger psychedelicpink said...

Tuğba bak ayıp oluyor ama. Bizim de ruh sağlığımız söz konusu. zaten saçımda beyazlar çıkmaya başladı :/

7/7/05 00:11  
Blogger yutghjlk said...

hımmm tamam bişi demiorum:(
o yaşlılıktan değildir ya, ırsi bi durumdur öle arada çıkar 1 tane 2 tane, dert etme;)

7/7/05 00:13  
Blogger ashkar said...

1- 2 tane tamamada yarısı beyazlamışsa bu yasta ne yapcaz o zaman. bak kırmasan bile çatlattın kalbimi aşk olsun tuğba.

7/7/05 00:16  
Blogger yutghjlk said...

ya tamam:(.bi şeker veriim anlaşalım;)(bak çocuklara gösterilen muameleyi gösteriorum size,gençleştirdim sizi;))

7/7/05 00:19  
Blogger ashkar said...

benimki limanlu yada portakallı olsun o zaman affederim. sekerin sapıoda olcak mı :)?

7/7/05 00:25  
Blogger yutghjlk said...

hee oldu, başka bişili istionmu, kolalı,elmalı, vs vs.
çeşit bol şekerde
sapıda olsunda gözüme sok sonra dimiii?
ben bilirim seni, yaramaz çocuksun sen:P
yaparsın onuda

7/7/05 00:27  
Blogger psychedelicpink said...

Ben de bi eti pufa tav olurum. Çok canım çekti pembeay da gördüm... Çokomel de olur.

7/7/05 00:29  
Blogger yutghjlk said...

ok alıyım sen iste:))
kendimede alayım, uzun süredir abur cubur tüketmiyorum :P

7/7/05 00:32  
Blogger ashkar said...

çok komiksin tuğba sapı göze sokma :) sen beni güldürdün allah ta seni güldürsün

pink benimde canım cekti onlardan ya bende gördüm onu

7/7/05 00:33  
Blogger yutghjlk said...

amin, cümlemizi.
hoş çerçevelerden sapı pek sokabileceğini zannetmiorum:))
neyse tamam ben size alayım eti puf;)

7/7/05 00:36  
Blogger psychedelicpink said...

anlaştık :D

7/7/05 00:47  
Blogger un4tunately said...

ohooo.. ben yokken buralarda nolmuş yaa...:))
rap ten konuşulmuş, beyaz saç muhabbeti yapılmış, gönül almak için şeker alınmış... tabi bi de ashkar'a fun club kurma kararı alınmış...:))
çok güldüm ne diim.. kaçırmışım ona yandım işte:ppp
rap müzik konusunda kesinlikle katılıyorum, normal hayatta sölediğimiz cümleleri hızlı hızlı müzikle söleyip bişey yaptıklarını sanıyorlar işte.. bi dönem dinliyordum gerçi doctor alban felan.. kendilerine ayıp olmasın, onun yeri başka:pp
ashkar, sen de en az onlar kadar iisin... onların funları varsa, senin de blogger funların var:ppp
ben de tuğba'dan büyük olduğuma göre, fosil hitabıyla karşı karşıya kalıyorum demektir... bu durumda ben de kolalı lollipop isterim... ilgililere duyurulur...:))
bu saatte burda hiç kimse yokken, sabah teslim edilmesi gereken bi ödevim & konusu hakkında bile hiç bişey bilmediğim bi quizim varken burda atıp tutmak baya ii oluyormuş...
bu commentle de hayatımın en uzun commentini yazmış bulunuyorum heralde...:)))
neyse.. ii geceler;)

7/7/05 02:43  
Blogger jonquille said...

aaa, doğumgünüm yaklaşırken fosil mosil demeyin bakalım! zaten canım sıkılıyor.

baylar, bayanlar;
yaşlanmıyoruz, olgun yetişkinler haline geliyoruz. rahat olalım :p

7/7/05 13:34  
Blogger yutghjlk said...

amma stress yaptınız yaw:P
tamam hepinize şeker alacam, eti puf alacam, kompleks yapmaynı:))

7/7/05 16:24  
Blogger yutghjlk said...

şekerde çeşit çok dediğim gibi;)
alırız onu da, lafımı olur:)

7/7/05 20:28  
Anonymous Adsız said...

türkçe rap e destek olmuyosanız da bari köstek olmayın dünyanın kabul ettiği bi müziğe saygı gösterin en azından kendi karakterinize biraz saygınız olsun bu yorumu underground dan bir mc nin yorumu olarak alın ve şunu bilin turkish hiphop community olarak emin adımlarla ilerliyoruz dinlemediğiniz müzik hakkında da bu kadar basit yorumlar yapabileceğiniz tek ortam sanal ortamdır zaten bilgisizliğinizi bari bu kadar orataya koymayın!

8/4/06 21:31  
Anonymous Adsız said...

Arkadaşlar lütfen şu sözleri iyice okuyun, çok mu saçma? Okumadan lütfen yorum yapmayınız. Sabah Bastı GEceyi Şarkısından. Biker şu şarkının adına bakın. Sabah bastı geceyi... Sabah nasıl basar geceyi. Biliyorum herkes şimdi bu şarkının adına takar. Bu parça savaşlan ilgili. Geceleyin Bir yere bomba atarsanız hava aydınlanır. Normal saat1:00 gibi olur. anlamıda odur..



kekeme oldum bak bu vakit alır var bir makinalım
Savaş yakınsa akıl aklımda buradadır biz sakınalım barışa çare bakınalım
Çok hasta o kanı akıtanın hesabı çoksa nakit Alın pardon şu Camı kapatalım
Bu çok soğuk bir dünya napalım biz patron üşümüş ortadoğudan yakıt alın
İyice kanıda akıtalım ki izimiz olsun kahrolun savaş bir sayfa kapatalım
Yoksa bizde yakılalım düşman hep markajımda sizde yakın alın hoop terörü yakın atın
Ceza adım ve acı tadım bir miğfer bir bomba bol mermi ve tüfek alın
Fakat ölen her masum çocuk içinse kına yakın bana bakın lan şimdi savaşı çizdim karaladım
Koca bir dünya paraladın iki seferde yaraladın hiçbir işede yaramadın çocuklar öldü kaldı
Hep sakat sorumluları paravanın sen arkasınamı sakladın...

Sabah bastı geceme ak savaş faslı genemi ah
Bu beat çenemi kastı bak rutin bir saldırımı bu
Mikrofondaki bu dil benim bu rap yetermi banşa
Çekilmiş her bir film savaş dolu çocuklara...

Back im ve track yaratır stres cut yap son anda kurtulur bu protest rap lordu
Funk rock jazz punk önemlimi liriklerin peşindeyim ben anlam müzik ve banşı istemekteyim
Bu hergün olmasaydı çocuklar hergün ölmeseydi mayınlı tarlalarda hep açardı
Çocuklar hep saçardı güngebün çiçek bu dil benim bu rap yetermi banşa
Çekilmiş her bir film savaş dolu çocuklara kalaşnikof ve çikolata
Al capone yada militan olma evlat hadi banşa doğru koş
Nafile uçurum olmuş belki koprü olabilir yıkılmamışsa geçebilirsin hepsi boş
Yavaş gelme üstüme savaş bitse belkide bu dil kururmu sence ha çocuklar ölmesin savaşta

Savaş denen şey biraz yavaşla adil hedefi doğru seç hepsi çok saçma...
Sabah bastı geceme ak savaş faslı genemi ah
Bu beat çenemi kastı bak rutin bir saldırımı bu
Mikrofondaki bu dil benim bu rap yetermi banşa
Çekilmiş her bir film savaş dolu çocuklara...


ÇOKMU ANLAMSIZ?

BUDA SAGOPA KAJMERİN BAĞDAT ŞARKISINDAN..


Mevzileri nöbet alan Fevziler Feyz alamadan Fethettiler Ahireti,mektupları kayıp, cinayet ayıp ve kültürler bombalandı, kimse sallamadı, Bağdat ateş aldığında kalbim durgun yedi, güneş doğudan battı. Mumlarınızı yakın, yorgun düştü uçaklar, tebessüm etti tüm sanıklar, Tankları tanımlar tanıklar, yanıklarla dolu topraklar, karamparça bulutlar ve savaş! Yavaş ölüm kaderinin hız kaynağı, telaş pazarı, can kumarı, çıkar savaşları, B52'ler yarıda kesti pişen aşları ve dünya kan deryası, geleceğin bedeli pahalı, duygular yamalı, suçu gelin etseler de kimse güvey girmeyecek, bilirim bu Tarih değişecek ve Tekerrüre dayalı imha Tarihçesi, kurak sevgi bahçesi suya hasret.

Topalla gezen aksamak öğrenir,
Abanın Kadri yağmurda bilinir ve
hatıra silinir
Ana gibi Yar olmaz, Bağdat gibi Diyar olmaz
AMA Bağdat bombalanırr!!!.[bbummmm]
( yoo Sagopa K. Kuvvet Mira )

Topalla gezen aksamak öğrenir,
Abanın Kadri yağmurda bilinir ve hatıra silinir
( Sagopa Kajmer, Hey Sago hadi ).
Ana gibi Yar olmaz, Bağdat gibi Diyar olmaz ama Bağdat bombalanır.[buuummm] ( yoo Sagopa K. )

Kazanılan her Madalyon, mayın tarlasındaki Piyon Askeri Reyona bir şampiyon sıfatıyla koydu bir Galon Kurşun, Hüşu derbeder. Turşu geçmişler ve savaşta Gazi bebekler, tekler
kalbimin atışı ve ekler günbatımından Şafağa doğru süre gelen kanlı iklimler. Psikolojisi kaybolan bitkisel yaşamlar, İdeolojisi kuyularda saklı taşbakan kanayan yaraların Ortadoğusundan Güneş battı ve bu şarkının 3 Leşi olmalı Bir'Leş'miş o milletler sorgulamalı, bir'leş'miş Amerika yılanları çıngıraklı, amacında yalanları ve kitle imha Dolarları 24 Beat'te tenha Hiphopları. Kinimin Raple yansıyan oluşumları, Kanunları kelepçelemeli ve elemeli eli Zaferi simge edeni ve Eylemini barışa saklayan her bireyi.

Topalla gezen aksamak öğrenir,
Abanın Kadri yağmurda bilinir ve
hatıra silinir
Ana gibi Yar olmaz, Bağdat gibi Diyar olmaz ama Bağdat bombalanır. [buummm]( yoo Sagopa K. Kuvvet Mira )

Topalla gezen aksamak öğrenir,
Abanın Kadri yağmurda bilinir ve
hatıra silinir( Sagopa Kajmer, Hey Sago hadi ). Ana gibi Yar olmaz, Bağdat gibi Diyar olmaz ama Bağdat bombalanır...

çokmu saçma...lütfen bi şarkıyı adam akıllı dinleyin sonra yorum yapın nolur.r.

10/2/09 22:48  
Anonymous Adsız said...

la rapı sevmeyenlerin hepsi aq sezin dinledikleriniz ne bok biz hiç olmazsa ülke weya dünya sorunlarını dile getirioz he bazı ipneler kendileri için bişiler yapıolar ama onlar istisnabiz sizi gibi aşk mış bilmem neymiş bunları konuşmuoz

17/3/09 14:11  

Yorum Gönder

<< Home

javascript hit counter
eXTReMe Tracker