Pazar, Temmuz 17, 2005

Sobelendik madem yazalım birşeyler. O kadarda saklanmaya çalıştık ama olmadı :)

İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
Yemek yapmayla ilgili değil ama mutfakta geçmiş bir olay. Çok küçüğüm o zamanlar, annemin mutfakta turşu dolu topraktan bir küpü vardı, onu devirip kırmıştım ve bütün mutfak turşu gölüne dönmüştü. Annem hala söyler aklına geldikçe.

Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
5 yıl boyunca kendim yapınca, kendi stilimi oturttum sanırım.

Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?
yok valla öyle birşey.

Mutfakta kendisine karşı fobin olan birsey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
İyi kesmeyen bıçağın domates kabuğu ya da soğan kabuğuna sürtmesiyle dişlerim bir garip olur. bunu yazarken bile ııııyyyy. mümkünse ben keskin bir bıçak alayım.

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta cok
gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
Bıçak, kaşık ve doğrama tahtasız yemek yapılmaz sanırım, gereksiz olan bence mutfak robotları.

Bir kaç garip belki de komik yemek ceşidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.
Dedemim biz küçükken bahçede bize şekerli su içine ekmek doğrayıp yedirdiğini hatırlıyorum. Çok basit suya şeker koyup karıştırıyorsun ve içine ekmek doğruyorsun. Bunun aynısını süt ve ayranlada yapabiliyorsun (ayranda şeker yok).
Birde malamur dedikleri birşey var ablam çok sever. Unu suyla karıştırıp ateşte karıştırıyorsun daha sonra bu hamuru yağda hafif bir şekilde kızartıyorsun sonra üstüne şeker döküp yiyorsun.
Not : garip geldiği için yazdım sevdiklerim değil :)

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?
Yoğurtlu ıspanak, salata, patates.

En çok sevdiğin dondurma ceşidi...
Sade dondurma, hani şu sadece beyaz olanlar var ya onlar işte

Asla yemeği düşünmediğin şey...
karnabahar

Özel bir yemeğin/ spesiyalin var mı?
Haşlanmış patates kullanarak yaptığım bir makarna sosu var.

Seni sobeleyen/ebeleyen aşçı:

  • psychedelicpink


  • Sobelediğin/Ebelediğin 3 aşçı

    pinkmoon

    jawussjan

    supertivo

    5 Comments:

    Blogger psychedelicpink said...

    O ne yaa ıspanak vazgeçilmez olur mu, benim kara listemdedir, bak yazmayı unutmuşum.
    ayrıca patatesli makarna sosunun da tarifini alsaydık :))

    18/7/05 00:10  
    Blogger psychedelicpink said...

    jawussjan var, supertivo var...

    18/7/05 11:27  
    Blogger ashkar said...

    sos gizli bana özel :P bir ara belki yazarım :)

    19/7/05 02:49  
    Blogger YesilErik said...

    Bicak kullanirken dikkat diyeyim :)

    19/7/05 20:33  
    Blogger admin said...

    sobelenmenin ne demek olduğunu bugün idrak ettiğim için biraz geç kaldım :)

    21/7/05 14:27  

    Yorum Gönder

    << Home

    javascript hit counter
    eXTReMe Tracker